Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(15)
Forma i typ
Książki
(15)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
wypożyczone
(1)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(1)
CN1 (św. Wincentego 85)
(1)
WP130 (św. Wincentego 85)
(9)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(6)
Autor
Siemieniecki Bronisław (1950- )
(3)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Chrzanowska Iwona
(1)
Konopczyński Marek
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(1)
Nowakowska-Siuta Renata (1970- )
(1)
Siemieniecka-Gogolin Dorota
(1)
Wysocka Ewa (pedagog)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(15)
Język
polski
(15)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Nauczanie
(2)
Pedagogika
(2)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Paradygmat
(1)
Pedagogika porównawcza
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Teoria nauczania
(1)
Uczenie się
(1)
Wielokulturowość
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Gatunek
Podręcznik
(7)
Monografia
(2)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
15 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pedagogika specjalna : od tradycji do współczesności / Iwona Chrzanowska. - Wydanie trzecie. - Kraków : Impuls, 2019. - 710, [2] strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
(PNiP)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 651-696. Indeksy.
Oficyna Wydawnicza "Impuls“ zaprasza Czytelników do nowego i wyjątkowego podręcznika akademickiego autorstwa prof. Iwony Chrzanowskiej "Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności".Publikacja, którą oddajemy do rąk czytelnika: Pedagogika specjalna. Od tradycji do współczesności, jest próbą ukazania interdyscyplinarnego dorobku naukowego w zakresie tradycyjnych i nowych obszarów badań koncentrujących się na problematyce zróżnicowania rozwojowego, jego konsekwencji i implikacji.Zamysłem wyznaczającym uporządkowanie treści jest ich podział na dwie części: Wokół znanych kategorii i rozważań oraz Współczesne zagadnienia pedagogiki specjalnej.Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesięcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie twórcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych wątków. Warto zwrócić uwagę, że książka ma aspiracje "wyjścia" poza tradycyjny podręcznik. Między innymi temu ma służyć podział książki na dwie części. Pierwsza niejako wprowadzająca w podstawy i tradycję pedagogiki specjalnej, druga traktująca o najważniejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniemań, posługuje się twardymi danymi empirycznymi i poprawną terminologią naukową. Przy czym autorce, co uważam jest niesłychanie ważne dla tego typu publikacji, udało się znaleźć kompromis pomiędzy naukowością a zrozumiałością tekstu. Książkę czyta się dobrze bez względu na poziom rozwoju naukowego. Będzie ona zapewne pomocna nie tylko dla studentów pedagogiki specjalnej, ale również dla wszystkich innych osób stykających się w swojej pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi.Z recenzji Prof. dr hab. Amadeusz KrausePodręcznik zawiera bogatą i aktualną wiedzę z zakresu pedagogiki specjalnej. Autorka przytacza w nim najnowsze badania, wskazuje zagadnienia niejednoznaczne i budzące kontrowersje. Nie tylko opisuje, referuje i streszcza, ale również analizuje, porównuje i ocenia. Często akcentuje własny punkt widzenia, co jest zaletą pracy ponieważ nadaje jej indywidualny i niepowtarzalny charakter.Uważam, że książka będzie pożądanym materiałem dydaktycznym dla studentów pedagogiki specjalnej i pedagogiki a także studentów pokrewnych dyscyplin zainteresowanych problematyką niepełnosprawności. Praca powinna zainteresować również profesjonalistów - nauczycieli, pedagogów, psychologów, pracowników socjalnych, rehabilitantów.Z recenzji Prof. dr hab. Andrzej Twardowski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 20695 (1 egz.)
(dostępność ok. 31.05.2024)
Książka
W koszyku
(PNiP)
Na grzbiecie akronim serii: PNiP.
Bibliografia strony 183-197. Indeksy.
Dla studentów nauk społecznych, przedstawicieli wymiaru sprawiedliwości, pracowników resortu edukacji, działaczy i wolontariuszy z organizacji pozarządowych, pracowników sektora pomocy społecznej.
W prezentowanej książce przede wszystkim postaramy się uzasadnić tezę, iż współczesna działalność resocjalizacyjna nie powinna być tym, czym jest w chwili obecnej, a więc "narzucaniem" określonych postaw i zachowań na drodze instytucjonalnego, zalegalizowanego administracyjnie przymusu, zakamuflowanego pod pojęciem oddziaływań resocjalizacyjnych.Książka przeznaczona jest dla szerokiego grona czytelników: od studentów nauk społecznych (pedagogiki, prawa, psychologii, socjologii, pracy socjalnej) poczynając poprzez przedstawicieli wymiaru sprawiedliwości (sędziów, kuratorów sądowych, wychowawców zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich, wychowawców w zakładach karnych i aresztach śledczych), pracowników resortu edukacji (pedagogów i psychologów szkolnych, wychowawców placówekwychowawczych, specjalnych, socjoterapeutycznych i resocjalizacyjnych), działaczy i wolontariuszy z organizacji pozarządowych, na pracownikach szeroko rozumianego sektora pomocy społecznej kończąc (pracownicy socjalni, wychowawcy w placówkach socjalizacyjnych, zakładach opiekuńczo-wychowawczych, asystenci rodziny itp.).Przedstawiona pozycja wydawnicza jest próbą przybliżenia uwikłanego w spory teoretyczne i aksjologiczne oblicza współczesnej polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej. Przede wszystkim jednak ma za zadanie uporządkowanie jej przestrzeni merytorycznej i wskazanie, w jakim kierunku należy podążać, aby przezwyciężyć kryzys zmiany i osiągać bardziej realne sukcesy resocjalizacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18697 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka : podręcznik częściowo programowany / Czesław Kupisiewicz. - Wydanie trzynaste zmienione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls, 2012. - 356 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Wydania 1-12 pt.: Podstawy dydaktyki ogólnej oraz Podstawy dydaktyki.
Bibliografia przy rozdziałach oraz na stronach 331-337, 346-356. Indeksy.
Podręcznik autorstwa jednego z klasyków współczesnej pedagogiki jest całościowym wykładem podstaw tej dyscypliny nauk pedagogicznych. Autor przedstawia rodowód i przemiany dydaktyki, kreśli obraz dydaktyki jako nauki oraz charakteryzuje poszczególne składniki systemu dydaktycznego, zwracając uwagę na wzajemne powiązania tych składników i ich wewnętrzne zróżnicowanie. Wykładowi zagadnień typowych dla dydaktyki towarzyszą próby określenia problemów współczesnej teorii i praktyki kształcenia oraz swoistego bilansu dokonań i spraw wymagających rozważenia i lepszych niż dotąd rozwiązań.Na podkreślenie zasługuje także struktura podręcznika, w którym uzupełniają się warstwa podstawowego wykładu, bloki treści rozszerzających ten wykład, bloki problemowe i bloki uogólniające, a także sprawdziany i bibliografie. Tak skonstruowany podręcznik niewątpliwie ułatwia studiowanie, pozwala poznać i - co ważniejsze - zrozumieć podstawy dydaktyki. [Z recenzji prof. dr. hab. Tadeusza Lewowickiego]
Wstęp * POJĘCIE I PRZEDMIOT DYDAKTYKI * Rozdział 1. Dydaktyka jako nauka * Rozdział 2. Podstawowe pojęcia * Rozdział 3. Metody badań dydaktycznych * PROCES KSZTAŁCENIA * Rozdział 4. Cele kształcenia * Rozdział 5. Nowożytne systemy dydaktyczne * Rozdział 6. Zasady i reguły nauczania * Rozdział 7. Metody nauczania * Rozdział 8. Formy organizacyjne nauczania * Rozdział 9. Środki kształcenia * SKŁADNIKI PROCESU KSZTAŁCENIA * Rozdzial 10. Uczeń * Rozdział 11. Nauczyciel * Rozdział 12. Treść kształcenia * Rozdział 13. Szkoła * DYDAKTYCZNE PROBLEMY WSPÓŁCZESNOŚCI * Rozdział 14. Niepowodzenia szkolne. Przyczyny i dydaktyczne środki zaradcze * Rozdział 15. Dydaktyczne aspekty nierówności szans edukacyjnych * Rozdział 16. Próba dydaktycznego bilansu XX i pierwszej dekady XXI wieku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20739 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka / Czesław Kupisiewicz. - Wyd. 13. zm. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 356 s. ; 21 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na s. tyt.: Podręcznik częściowo programowany. Poprz. wyd. pt.: Podstawy dydaktyki ogólnej.
Bibliogr. s. 331-337, 346-356 i przy rozdz. Indeksy.
Podręcznik akademicki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.B (6 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliogr. s. 304-310. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.D (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP)
Na grzbiecie akronim serii: PNiP.
Bibliografia, netografia na stronach 373-403. Indeksy.
Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce autorstwa prof. Jerzego Nikitorowicza pt. Etnopedagogika w kontekście wielokulturowości i ustawicznie kształtującej się tożsamościWydanie podręcznika Etnopedagogika w kontekście wielokulturowości i ustawicznie kształtującej się tożsamości jest pedagogom, a szczególnie pedagogom międzykulturowym, bardzo potrzebne, ponieważ porządkuje aktualne myślenie o problemach związanych z wielo-kulturowością i edukacją międzykulturową. [...]Autor publikacji [.] od początku lat 90. ubiegłego wieku kreuje i systematycznie roz-wija w swojej białostockiej szkole naukowej studia i badania międzykulturowe. Poczynania badawcze i strukturalne Jerzego Nikitorowicza w obszarze etnopedagogiki ukierunkowane są zarówno licznymi teoriami z zakresu nauk humanistycznych i społecznych, jak i - co wydaje się zjawiskiem nieczęstym w pedagogice - oryginalną własną propozycją teoretyczną, wypra-cowaną w toku wieloletnich badań. Teoria wielozakresowej i wielowymiarowej tożsamości (TWiWT) jest ważną pedagogiczną perspektywą w poszukiwaniu prawidłowości warunkują-cych kształtowanie się poczucia tożsamości w warunkach wielokulturowości oraz całościo-wym i zarazem porównawczym ujęciem procesów i zjawisk zachodzących w środowiskach zróżnicowanych kulturowo.Z recenzji prof. dr hab. Ewy Ogrodzkiej-MazurEtnopedagogika staje przed ważnym wyzwaniem, którym jest problem wielości jestestwa (wielowymiarowości tożsamości). Dynamika, zmienność i nieprzewidywalność procesu kształtowania się tożsamości wydają się coraz bardziej intrygujące - z jednej strony fascynujące, bardzo złożone i wielowymiarowe w medialnym świecie potopu informacyjnego, z drugiej zaś kłopotliwe, konfliktowe i stresujące wobec konieczności bycia i funkcjonowania w wielu grupach, społecznościach i kulturach jednocześnie, prezentowania lojalności i wielolojalności. Coraz częściej stajemy wobec istotnego wyzwania - jak prowadzić tożsamościowy dialog wewnętrzny i zewnętrzny, aby rozumieć świat i nie zamykać się w nim, korzystać z dorobku innych kultur i jednocześnie wzbogacać siebie i innych?W niniejszej książce, po określeniu przedmiotu zainteresowań etnopedagogiki, scharakteryzowaniu edukacji i enkulturacji jako głównych kategorii etnopedagogiki, zwróciłem uwagę na wielokulturowość jako stan faktyczny, fakt empiryczny. Pozwoliło mi to przedstawić negatywne skutki prowadzonej polityki wielokulturowości i wskazać na potrzebę kreowania kilku nurtów rozwoju człowieka i jego kultury (nurt kultury i tradycji regionalnych, kultur narodowych, kultury obywatelskiej, ustawicznego dialogu wspierającego kształtowanie się społeczeństw wielokulturowych). W realizacji tych nurtów upatruję najbardziej istotnego wyzwania etnopedagogiki i w tym kontekście prezentuję rozumienie kultury, tradycji, uwypuklając jej aspekt czynnościowy, przedmiotowy i podmiotowy. Następnie omawiam zagadnienie kultury pamięci zbiorowej, lokalnej-zakorzeniającej, problem kultur narodowych, kultury obywatelskiej oraz kultury państw kształtujących społeczeństwa obywatelskie. Zwróciłem także uwagę na kulturę pogranicza i przedstawiłem koncepcję kształtowania się człowieka pogranicza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18920 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP)
Na grzbiecie akronim serii: PNiP.
Bibliografia strony 310-329. Indeksy.
Dla studentów pedagogiki porównawczej, socjologii wychowania, pedagogiki społecznej oraz polityki oświatowej.
Pedagogika porównawcza jest to subdyscyplina studiów edukacyjnych, która w ostatnim okresie rozwija się bardzo dynamicznie. Rośnie w naszym kraju zainteresowanie systemami oświatowymi funkcjonującymi w innych społeczeństwach; co wynika również i z logiki przeprowadzanych w Polsce reform. Rozwój polskiej pedagogiki porównawczej rozpatrywać można przy tym w dwóch kontekstach. Po pierwsze, tendencja ta odnosi się do prowadzonych przez polskich naukowców badań wybranych aspektów funkcjonowania edukacji w różnych krajach świata. Po drugie, daje się zauważyć wzrost znaczenia pedagogiki porównawczej jako przedmiotu wykładanego na uczelniach wyższych.I właśnie w tą logikę wpisuje się znakomicie skonceptualizowany podręcznik akademicki Renaty Nowakowskiej-Siuty "Pedagogika porównawcza", renomowanego badacza współczesnej edukacji, autorki wielu znakomitych tekstów podejmujących społeczno-kulturowe problemy edukacji. Nie ulega dla mnie wątpliwości, że podręcznik ten powinien zostać wydrukowany, z uwagi na swoją wartość merytoryczną i użyteczność akademicką - na zajęciach ze studentami.Struktura podręcznika jest logiczna, a poszczególne rozdziały i podrozdziały tworzą wewnętrznie spójny i całościowy obraz podejmowanej problematyki. W rozdziale pierwszym autorka podejmuje - w sposób bardzo trafny - kwestie teoretycznych i metodologicznych podstaw pedagogiki porównawczej. Rozdział drugi poświęcony jest strukturze i funkcjonowaniu systemów oświatowych - w kontekście porównawczym (w tym poszczególnych szczebli szkolnictwa). Z kolei rozdział trzeci dotyczy szkolnictwa wyższego i edukacji dorosłych. Wreszcie, w czwartym rozdziale podjęte są wybrane problemy edukacyjne w kontekście międzynarodowym (w tym między innymi: nierówności społeczne czy alternatywne sposoby kształcenia).z recenzji prf. Zbyszko MeliskaSeria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce:1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości (opis książki)2. Dydaktyka. Podręcznik akademicki (opis książki)3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podręcznik akademicki (opis książki)4. Socjologia edukacji. Podręcznik akademicki (opis książki)5. Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne (opis książki)6. Diagnostyka pedagogiczna - nowe obszary i rozwiązania metodologiczne (opis książki)7. Pedagogika kognitywistyczna (opis książki)8. Pedagogika porównawcza (opis książki)Seria autorskich podręczników akade­mickich do pedagogiki jest kolejnym do­pełnieniem polskiej literatury przedmiotu o nowe IMPULSY i spojrzenie na przed­miot jej naukowych badań, najbardziej palące dla praktyki problemy eduka­cyjne, opiekuńcze i wychowawcze oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania. W pono- woczesnej dobie naukowa wiedza rozwi­ja się z nieprawdopodobną dynamiką, intensywnością i częstotliwością, toteż coraz trudniej jest adeptom tej profesji odnaleźć się w jej labiryncie. Autorzy serii wydawniczej jednak zarówno potwier­dzają aktualność przekazywanej nam wiedzy, jak i wychodzą w przyszłość z tym, co warte jest zatrzymania, reflek­sji czy dalszych badań. Właśnie dlatego nadałem tej serii tytuł: PEDAGOGIKA NAUCE I PRAKTYCE, bo każdy z auto­rów, pracując nad zakresem tematycz­nym własnej subdyscypliny naukowej, łączy w akademickim i podręczniko­wym zarazem przekazie teraźniejszość z przyszłością, która na naszych oczach i tak staje się już przeszłością.Czytelnikom podręczników nie tylko ży­czę miłej lektury, ale i zachęcam do wspól­nej debaty, krytyki i recenzji, które nam wszystkim pomogą w doskonaleniu włas­nej twórczości.prof. dr hab. Bogusław Śliwerski
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18696 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teorie kształcenia w świecie cyfrowym / Dorota Siemieniecka, Bronisław Siemieniecki. - Wydanie pierwsze. - Kraków : Impuls, 2019. - 315 stron : ilustracje ; 21 cm.
(PNiP)
Bibliografia, netografia na stronach 275-306. Indeksy.
Polecamy kolejny wyjątkowy podręcznik akademicki w ramach serii autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce pt. Teorie kształcenia w świecie cyfrowymZe względu na rosnące znaczenie teorii poznania dla procesu kształcenia w niniejszej monografii zaprezentowane zostały kompletne koncepcje, które w istotny sposób wpływają na współczesną dydaktykę. Autorzy zdecydowali się także dokonać wyboru humanistycznych teorii kształcenia pod kątem ich znaczenia dla kształtowania nowych poglądów na dydaktykę. Starali się również podkreślać ich znaczenie dla kształcenia. W kilku przypadkach zwrócili uwagę na rodzące się koncepcje oraz charakterystyczne cechy świadczące o ich oryginalności lub tylko sprawiające takie pozory.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20700 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzbiecie akronim serii: PNiP.
Bibliografia strony 217-230. Indeksy.
Niniejsza książka składa się z siedmiu rozdziałów. Omawiane są tu zagadnienia związane z poglądami na rozwój cywilizacyjny i przyszłe społeczeństwo informacyjne, ewolucję genetyczną i jej skutki dla współczesnej cywilizacji. Tym samym zaproponowana została dyskusja na temat ewolucji społecznej. Konieczne wydaje się traktowanie rzetelnej i obiektywnej wiedzy naukowej jako wartości oraz wyrażenie szacunku do prawdy. Jest to bezcenny kapitał w procesie budowania społeczeństwa obywatelskiego. Wiedza kognitywistyczna musi być punktem wyjścia. W tej części książki omawiane jest też znaczenie kultury dla ewolucji społecznej.W rozważaniach nad pedagogiką nie sposób pominąć procesu komunikacji oraz jej społecznych odniesień. Omawiam więc procesy przepływu informacji odbywające się w sposób werbalny i niewerbalny, wykorzystując do tego celu teorię kognitywistyczną.Zaprezentowane znaczenie komunikacji dla budowania więzi społecznej i wynikających stąd skutków wychowawczych. Autor ukazuję różne rodzaje komunikowania w kontekście przetwarzania informacji w mózgu człowieka. Zwraca też uwagę na znaczenie komunikacji językowej dla procesów wychowania i socjalizacji oraz przytaczam szereg badań realizowanych na płaszczyźnie kognitywistycznej...Seria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce:1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości2. Dydaktyka. Podręcznik akademicki3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podręcznik akademicki4. Socjologia edukacji. Podręcznik akademicki5. Pedeutologia. Studium teoretyczno-pragmatyczne6. Diagnostyka pedagogiczna - nowe obszary i rozwiązania metodologiczneSeria autorskich podręczników akade­mickich do pedagogiki jest kolejnym do­pełnieniem polskiej literatury przedmiotu o nowe IMPULSY i spojrzenie na przed­miot jej naukowych badań, najbardziej palące dla praktyki problemy eduka­cyjne, opiekuńcze i wychowawcze oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania. W pono- woczesnej dobie naukowa wiedza rozwi­ja się z nieprawdopodobną dynamiką, intensywnością i częstotliwością, toteż coraz trudniej jest adeptom tej profesji odnaleźć się w jej labiryncie. Autorzy serii wydawniczej jednak zarówno potwier­dzają aktualność przekazywanej nam wiedzy, jak i wychodzą w przyszłość z tym, co warte jest zatrzymania, reflek­sji czy dalszych badań. Właśnie dlatego nadałem tej serii tytuł: PEDAGOGIKA NAUCE I PRAKTYCE, bo każdy z auto­rów, pracując nad zakresem tematycz­nym własnej subdyscypliny naukowej, łączy w akademickim i podręczniko­wym zarazem przekazie teraźniejszość z przyszłością, która na naszych oczach i tak staje się już przeszłością.Czytelnikom podręczników nie tylko ży­czę miłej lektury, ale i zachęcam do wspól­nej debaty, krytyki i recenzji, które nam wszystkim pomogą w doskonaleniu włas­nej twórczości.prof. dr hab. Bogusław Śliwerski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18695 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 217-230. Indeksy.
Podręcznik akademicki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia edukacji : zarys problematyki / Mirosław J. Szymański. - Wydanie drugie. - Kraków : Impuls, 2021. - 218 stron : portrety ; 21 cm.
(PNiP)
Bibliografia na stronach 196-207. Indeksy.
Wzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się socjologii edukacji jako ważnej sudyscypliny socjologii. Przygotowany podręcznik umożliwia zaznajomienie się z dominującą problematyką studiów i badań w zakresie socjologii edukacji. Autor charakteryzuje socjologię edukacji jako dziedzinę wiedzy. Omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak: stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna, socjalizacja, współczesne kształcenie i wychowanie. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa. Charakteryzuje funkcje edukacyjne instytucji: rodziny, szkoły, zakładu pracy, ośrodków władzy. Ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością, wartościami i antywartościami, dążeniami do równości społecznej i narastającymi nierównościami, reprodukcją społeczną a emancypacją jednostek i grup społecznych. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów.Podręcznik zawiera obszerną bibliografię, słownik ważniejszych terminów, problemy do przemyślenia i dyskusji. Może być wykorzystywany przez studentów, a także przez inne osoby zainteresowane socjologicznymi zagadnieniami współczesnej edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21730 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 197-207. Indeks.
Dla naukowców z szeroko rozumianych nauk o edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.B (2 egz.)
Książka
W koszyku
Pedagogika ogólna : podstawowe prawidłowości / Bogusław Śliwerski. - Wydanie drugie poprawione. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 384 strony : ilustracje ; 21 cm.
(PNiP)
Bibliografia strony 356-375. Indeksy.
Książka Bogusława Śliwerskiego stanowi kolejne potwierdzenie niezwykle wysokiego statusu tego naukowca we współczesnych naukach o edukacji. Stoi - pod każdym względem - na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, posiadając przy tym wszystkie te cechy, które charakteryzują dzieła wybitne: oryginalność idei, swobodę i wartkość narracji, integralność wywodów, odwoływanie się do bogatej i reprezentatywnej literatury przedmiotu, erudycyjność, wreszcie "mądrą metanarracyjność". [...] Jest przy tym dzieło to wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera - bardzo trafną - autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą "kulturowego krytycyzmu" i orientacją na tworzenie "lepszego świata". To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi.
Rozdział 1. Etymologia pojęcia "wychowanie" * Rozdział 2. Systematyzo wanie wiedzy o wychowaniu * Rozdział 3. Teleologiawy chowania * Rozdział 4. Aksjonormatywny status wychowania * Rozdział 5. Zasady wychowania * Rozdział 6. Wychowanie jako działanie * Rozdział 7. Wychowanie jako intersubiektywny efekt jedności działania - doznawania * Rozdział 8. Wychowanie jako spotkanie * Rozdział 9. Wychowanie w ujęciu systemowym * Rozdział 10. Wychowanie jako pielęgnacja, piecza * Rozdział 11. Wychowanie jako proces * Rozdział 12. Wychowanie jako pomoc (wspieranie, wspomaganie,terapia) * Rozdział 13. Wychowanie jako samorealizacja, samowychowanie * Rozdział 14. Wychowanie jako formacja duchowa * Rozdział 15. Wychowanie jako ideologizacja i indoktrynacja * Rozdział 16. Granice wychowania * Rozdział 17. Pseudowychowanie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. BP 37 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Bibliogr. s. 356-375. Indeksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.0 (7 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 330-346. Indeksy.
Dla studentów i profesjonalistów w zakresie pedagogiki, ale i innych nauk humanistycznych i społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02.0 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej